Д-р Емилова за мозъчното здраве и лекарствата

hrana za nashia mozak

сн. EVA

Да се разделим с безсънието, но да не ползваме хапчета

Специалистът по здравословно хранене д-р Людмила Емилова отново е наш гост. Тя ни споделя своите професионални съвети за здравословно хранене и режим, които спомагат да бъдем активни и в отлична кондиция и то до дълбока старост.

Д-р Емилова за храната на нашия мозък 

Ключът е в храната, а не в лекарствата, казва д-р Емилова. Най-важните фактори за нашето здраве и в частност – здравето на нашия мозък са: храна, движение и сън.

Тук естествено идва и отговорът на най-важния въпрос: Кои са тези лекарства, които ни помагат, но всъщност нанасят много вреди?

Успокоителни, приспивателни и антидепресанти, категорична е д-р Емилова. В подкаста тя дава много важни препоръки за дневния ни режим и конкретни ритуали преди нощния сън, които ще ни помогнат да не прибягваме до малкото хапче, което ни дава помощ на мига, но в перспектива е доста опасно.

Д-р Емилова за движението

Например, ако за обяд заложим на хапване с белтъчини, а вечер на по-въглехидратна храна, като ястия с булгур, елда, или паста – това ще ни помогне за хормоналния баланс в мозъка.

Също така, 30 минути преди лягане можем да вземем пример от котките и да се протегнем хубаво няколко пъти, както и да се прозяваме дори насила. Тези техники помагат да се задействат точните сигнали, че ни е време за сън. Леките физически упражнения и следобедната дрямка също много помагат за по-здрав нощен сън.

„Много е важно да спим добре, защото колкото повече спим, толкова по-добре работи мозъка ни”, обяснява д-р Емилова. Според нея има храни, които могат да заместят всички хапчета.

Експертът по здравословно хранене разкрива повече подробности за конкретни полезни продукти, минусите на хранителните добавки и опасността от неволния прием на тежки метали чрез тях, в разговор с Ива Дойчинова за tripleeye.bg:

Всички подкасти на Triple E.Y.E Project може да откриете в профилите ни в Soundcloud и Spotify.